سجاده فرش كاشان - فرش سجاده اي مسجد سجاده فرش كاشان - فرش سجاده اي مسجد .

سجاده فرش كاشان - فرش سجاده اي مسجد

سجاده فرش ( فرش سجاده اي كاشان ) نمادي از وحدت و يگانه پرستي

سجاده فرش ( فرش سجاده اي مساجد ) نمادي از وحدت و يگانه پرستي

 

سجاده فرش مسجد يا فرش سجاده اي به عنوان يك نمونه‌ي بارز از جنبه‌هاي مراسم عبادت در هنر مي‌باشد؛ اين فرش‌هاي ويژه براي نماز كه تلفيقي از هنر و عبادت است، فرش نماز ، فرش محرابي ، فرش سجاده و … نيز ناميده مي‌شود.


هنگامي كه نمازگزاران در مساجد و نمازخانه‌ها مشغول نماز خواندن هستند، نياز به يك فضاي تكرار شونده و به تقليد از يكديگر در داخل مسجد و نمازخانه هست تا به طور نمادين مؤمنان و نمازگزاران را از دنياي بيرون براي ارتباط با خداي يگانه جدا كند. سجاده فرش يا فرش سجاده اي كه براي نمازگزاران پهن مي شود، در واقع اين نياز را كاملا برآورده مي‌كند.

 

تاريخچه‌ي بافت فرش سجاده اي ( سجاده فرش )  توسط مسلمانان در طول تاريخ:

 

در قرون وسطي، بافت فرش سجاده اي براي نماز در كشورهاي اسلامي رايج شده بود، كه اين نشان از ارتباط و پيوند نزديك بين دين و زندگي روزمره‌ي مردم داشت.

قديمي ترين نمونه‌هاي سجاده فرش را مي‌توان در مينياتورهاي ايرانيان در نيمه‌ي اول قرن چهاردهم و همچنين نيمه‌ي اول قرن پانزدهم رويت كرد.

هنرمندان ايتاليايي دوره رنسانس در نيمه‌ي دوم قرن 15 همچون جيوواني بليني، ويتور كارپچو و لورنزو لوتو، فرش سجاده تركي را بر روي بوم‌هاي خود منقوش كرده‌اند، كه اين امر موجب پارادوكس فرهنگي نادري شده بود.

 

فرش سجاده مسجد در قرن‌هاي 16 و 17:

در قرن‌هاي 16 و 17، فرش سجاده هاي  مجلل ايراني نمود پيدا كردند. سجاده فرش ها هم در كارگاه‌هاي بزرگ با استفاده از الگوهاي هنرمندان و هم در خانه‌هاي روستايي توسط مردم عادي بافته مي‌شدند. اما هر كسي كه اين فرش سجاده اي را مي‌بافت – چه يك بافنده‌ي حرفه‌اي و چه يك خانم خانه دار عادي در حومه‌ي دورافتاده – هميشه يك جزء اجباري و جدانشدني را در برداشت و آن قوس يا طاقي بود كه بر روي فرش محرابي مسجد به تصوير كشيده مي‌شد؛ اين قوس برگرفته از طاق محراب و يا فرورفتگي در ديوار محراب به عنوان جايگاه اصلي در مسجد بود كه نمازگزاران به سوي آن نماز خود را به پا مي‌داشتند.

 

طرح‌هاي سجاده فرش يا فرش سجاده اي امروزي:

فرش مسجد امروزي به صورت رول سجاده فرش و به صورت پيوسته و پشت سرهم بافته مي‌شود؛ اين رول‌ها توسط نصاب در داخل مسجد نصب مي‌شود و هر جايي كه نياز باشد مثل ستون‌ها، فرش سجاده اي برش خورده و دوردوزي مي‌گردد. نمونه رول فرش محرابي مسجدي:

 

سجاده فرش ( فرش سجاده اي كاشان ) نمادي از وحدت و يگانه پرستي

برچسب: سجاده فرش، فرش سجاده اي، فرش سجاده، سجاده فرش مسجد، فرش مسجد، فرش سجاده اي مساجد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۱۱:۴۰ توسط:مرضيه موضوع:

آشنايي با جنس نخ فرش سجاده اكريليك و پلي استر

هميشه پيش از خريد فرش مسجد يا نمازخانه بايد به 2 سوال اساسي زير پاسخ بدهيد:

فرش سجاده اكريليك يا پلي استر؟ (انتخاب الياف) 

سجاده فرش 700 شانه يا 500 شانه؟ (انتخاب شانه) 

به طور كلي جنس نخ اكريليك در مقايسه با ساير جنس نخ‌هاي به كار رفته در فرش ماشيني سجاده اي، از كيفيت بالاتري برخوردار است و قيمت آن هم بالاتر مي‌باشد.

فرش سجاده اكريليك و سجاده فرش پلي استر

 

فيلم فرش سجاده اكريليك و پلي استر 

پيش از هر چيز بايد بگوييم كه تشخيص جنس نخ اكريليك از جنس نخ پلي استر يا ورژن (ورجين) از روي فيلم و عكس امكان پذير نيست؛ مگر اينكه از نزديك سجاده فرش را ببينيد و با دست كشيدن روي آن متوجه بشويد كه باز احتمال خطا در تشخيص وجود دارد چرا كه حتي فروشندگان فرش ماشيني هم گاهي دچار اين اشتباهات مي‌شوند.

ابتدا شما را به ديدن كليپ چند ثانيه‌اي در لينك زير دعوت مي‌كنيم تا دو نوع فرش سجاده اكريليك و پلي استر را ببينيد تا در ادامه تفاوت‌هاي هر يك را برايتان تشريح كنيم:

https://pariscarpet.com/farsh-sajadeh-acrylic

 

انواع جنس نخ سجاده فرش مسجد 

به طور كلي در بافت انواع فرش مسجد ماشيني (چه سجاده فرش 700 شانه و چه 500 شانه) سه نوع نخ داريم:

نخ تار (پشت فرش)

نخ پود (پشت فرش)

نخ خاب (روي فرش)

بحث ما روي نخ خاب يعني نخ اصلي فرش ماشيني هست كه روي سطح فرش ديده مي‌شود. يك توضيح مختصر از جنس نخ تار و پود مي‌دهيم و بعد مي‌رويم سراغ نخ خاب.

 

جنس نخ تار و پود فرش سجاده اي:

جنس نخ تار به طور كلي در همه‌ي فرش‌هاي ماشيني معمولا از جنس پلي استر-پنبه و يا فيلامنت مي‌باشد و جنس نخ پود هم معمولا از جوت (كنف) مي‌باشد. نخ تار و پود از پشت فرش قابل رويت هستند و در همه‌ي فرش‌ها به طور ثابت به كار مي‌روند و خيلي مورد بحث نيستند.

توجه: در اكثر فرش‌هاي ماشيني، جنس نخ تار و پود در برچسب استاندارد پشت فرش مشخص گرديده است.

 

جنس نخ خاب سجاده فرش كاشان:

در حال حاضر در ايران، شركت‌هاي سجاده باف براي بافت انواع فرش محرابي و فرش غيرمحرابي مسجد، 4 نوع جنس نخ استفاده مي‌كنند كه همگي از الياف مصنوعي تشكيل شده‌اند:

نخ اكريليك

نخ ورژن (ويرجين)

نخ پلي استر

نخ بي سي اف (BCF)

 

فرش سجاده اكريليك 

بهترين كيفيت نخ موجود كه در بافت فرش‌هاي ماشيني به كار مي‌رود نخ اكريليك است و در بين فرش‌هاي مسجدي داراي بالاترين قيمت فرش سجاده‌اي مي‌‌‌باشد.

نخ اكريليك از نوع الياف مصنوعي است كه مي‌توان گفت از نظر برخي از خواص مانند نرمي و انعطاف‌پذيري قدري شبيه به الياف طبيعي پشم هستند؛ از اينرو برخي اين الياف را پشم مصنوعي هم مي‌نامند.

الياف اكريليك به مقدار بسيار كم و ناچيز در ايران توليد مي‌شوند به همين دليل به طور كلي مي‌گوييم كه الياف اكريليك كاملا از خارج وارد ايران مي‌شوند و به خاطر همين با نوسان نرخ ارز قيمت نخ اكريليك و به دنبال آن قيمت فرش سجاده اكريليك نيز تغيير مي‌كند.

كساني كه به دنبال خريد فرش سجاده اي مسجد و يا خريد فرش خانگي با كيفيت خوب هستند و به دوام و عمر بالاي آن فكر مي‌كنند، به طور قطع بايد فرش‌هاي جنس نخ اكريليك را انتخاب كنند كه تا ساليان سال نياز به تعويض آن نخواهد بود؛ در ادامه ويژگي‌هاي سجاده فرش اكريليك را خواهيم ديد:

 

مزيت‌ها و معايب فرش سجاده اكريليك 

همانطور كه گفتيم سجاده فرش‌هاي با جنس نخ اكريليك بالاترين قيمت را دارند ولي اين به معني بي عيب بودن آن‌ها نيست؛

عيب‌هاي سجاده فرش اكريليك:

پرزدهي اوليه (راه‌هاي از بين بردن پرز فرش ماشيني سجاده اي)

آسيب‌پذير بودن در برابر رطوبت

آسيب‌پذير بودن در برابر گرد و خاك

در برخي موارد حساسيت‌زا بودن (به ندرت)

مزاياي فرش سجاده اكريليك:

نرم بودن و منعطف بودن

كوبيده نشدن در مرور زمان

دوام بالاتر در برابر اجسام داغ

عمر طولاني‌تر (عمر بيش از 10 سال)

 

سجاده فرش پلي استر 

با وجود اينكه فرش سجاده‌اي با جنس نخ پلي استر كيفيت پايين‌تري نسبت به فرش سجاده اكريليك دارد، اما به 2 دليل زير جزو فرش‌هاي مسجدي پرفروش به حساب مي‌آيد:

قيمت بسيار ارزان نسبت به اكريليك

بدون پرز بودن سجاده فرش پلي استر

فرش‌هاي پلي استر كه تشكيل شده از الياف مصنوعي مي‌باشند، معمولا با رفت و آمد بر روي آن‌ها به مرور زمان كاملا كف‌خاب مي‌شوند به اين معني كه مانند موكت حالت كوبيده‌اي پيدا مي‌كنند و هيچ‌گونه نرمي نخواهند داشت.

توجه داشته باشيد از آنجاييكه كه فرش‌هاي سجاده پلي استر معمولا با شانه و تراكم پايين بافته مي‌شوند، در طرح و رنگ محدوديت دارند كه از طريق تماس با شركت، طرح‌هاي پلي استر موجود براي شما ارسال مي‌گردد.

 

مزايا و معايب سجاده فرش پلي استر 

معايب فرش سجاده پلي استر:

آسيب‌پذير بودن در برابر اجسام داغ

كف‌خاب (كوبيده) شدن به مرور زمان

نداشتن نرمي و انعطاف زياد

دوام و پايداري كم‌تر

مزيت‌هاي سجاده فرش پلي استر:

بدون پرزدهي

داشتن حالت براق اوليه

قيمت نسبتا ارزان

 

فرش مسجد با جنس بي‌سي‌اف (BCF)

نخ بي‌سي‌اف (BCF) ارزان‌ترين جنس نخ را در بافت فرش سجاده دارد. فرش‌هاي بي‌سي‌اف كيفيت بسيار پاييني دارد كه معمولا با تعداد شانه‌ي بسيار پايين مانند 440 شانه يا كم‌تر بافته مي‌شوند و تحت عنوان فرش‌هاي سبك، بيش‌تر جهت صادرات به كشورهاي افغانستان و پاكستان توليد مي‌گردند.

قطعا فرش مسجدي با جنس نخ بي‌سي‌اف را به دليل عمر بسيار پايين و نداشتن كيفيت مناسب، به هيچ‌كس پيشنهاد نمي‌كنيم و فقط در صورتي كه سجاده فرش را براي مكاني مي‌خواهيد كه رفت و آمد در آن‌جا بسيار كم بوده و نمي‌خواهيد هزينه‌ي زيادي را انجام دهيد، خريد بفرماييد.

طرح‌هاي سجاده فرش با اين جنس نخ بسيار محدود بوده و از طريق تماس با مديريت فروش شركت سبحان، طرح‌هاي موجود را مي‌توانيد دريافت كنيد.

 

فرش سجاده اي با نخ ورژن (ورجين) 

نخ ورژن (ورجين) جزو الياف مصنوعي است با خواص ظاهري شبيه به اكريليك ولي خواص باطني كاملا شبيه به پلي استر؛ بله همانطور كه متوجه شديد همين شباهت ظاهري با نخ اكريليك بيش‌ترين كلاهبرداري‌ها و سوءاستفاده‌ها را ممكن است در بر داشته باشد.

از آنجاييكه اين جنس نخ ارزان‌تر از اكريليك مي‌باشد، شنيده شده كه برخي از افراد سودجو فرش ورژن را با اسم فرش سجاده اكريليك به فروش مي‌رسانند كه اين موضوع قدري باعث سردرگمي خريداران مي‌شود. خدمت شما بايد بگوييم كه تشخيص جنس ورژن (ورجين) به خصوص براي افراد عادي كه آشنايي با انواع جنس نخ‌ها را ندارند، تقريبا غيرممكن است و حتما بايد نمونه‌اي از آن را به آزمايشگاه نساجي بفرستيد تا جنس آن را دقيقا مشخص كنند.

توجه: مزيت‌ها و معايب جنس نخ بي‌سي‌اف (BCF) و ورژن (ورجين) تقريبا شبيه به همان پلي استر مي‌باشد.


برچسب: فرش سجاده اكريليك، سجاده فرش اكريليك، فرش سجاده پلي استر،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۴:۲۲ توسط:مرضيه موضوع:

قيمت فرش سجاده اي مسجد ( قيمت سجاده فرش مساجد و نمازخانه‌ها )

 

قيمت فرش سجاده اي مسجد يا قيمت سجاده فرش براي مساجد و نمازخانه‌ها همواره تحت تاثير چند فاكتور تعيين مي‌گردد.

 

هزينه‌ي فرش سجاده براي مساجد و نمازخانه‌ها را مي‌توان به دو قسمت اساسي تقسيم كرد: 

    هزينه‌هاي بافت يا توليد فرش سجاده‌اي

    هزينه‌هاي پس از بافت فرش سجاده‌اي

 

كه در زير هر يك را به تفصيل توضيح مي‌دهيم:

  

جنس نخ سجاده فرش در تعيين قيمت فرش سجاده اي مسجد

 

جنس نخ، عامل مهمي در تعيين قيمت فرش سجاده اي مسجد مي‌باشد. نخ به كار رفته در بافت فرش‌هاي سجاده انواع مختلفي دارد كه معمولا فقط دو مورد از آن‌ها در بافت فرش مساجد به كار مي‌رود:

 

    نخ پلي استر: به اين نخ، نخ درصددار نيز گفته مي‌شود؛ نخ پلي استر بعد از مدتي مانند موكت كوبيده مي‌شود و سفت مي‌شود؛ اين نخ فاقد پرز مي‌باشد چون حالتي شبيه به پلاستيك دارد.

    نخ اكريليك: نخ اكريليك نرمتر است (كه مناسب نمازگزاران مي‌باشد) و همچنين داراي دوام بيشتري است. اين نخ در مقايسه با پلي استر داراي پرز مي‌باشد.

 

نكته‌ي مهم: نخ اكريليكي كه در توليد سجاده ‌فرش‌ها استفاده مي‌شود، به صورت هيت ست شده (Heat set) مي‌باشد و تقريبا بدون پرز است.

جنس نخ سجاده فرش در تعيين قيمت فرش سجاده اي مسجد



http://sorayakavir.com/wp-content/uploads/2018/09/%D8%AC%D9%86%D8%B3-%D9%86%D8%AE-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C.jpg

 

تعداد شانه‌ي سجاده فرش

 

دو مورد متداول تعداد شانه در فرش‌هاي سجاده‌اي شامل 500 شانه و 700 شانه مي‌باشد.

 

به زبان ساده ‌بايد گفت كه هر چه تعداد شانه‌ي فرش بيشتر باشد، فرش داراي بافت ريزتري خواهد بود كه شبيه به فرش‌هاي دستبافت به نظر مي‌رسد و اصطلاحا آن‌ها را دستبافت گونه مي‌نامند.

تعداد شانه سجاده فرش در تعيين قيمت فرش سجاده اي مسجد



http://sorayakavir.com/wp-content/uploads/2018/09/%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%AC%D8%AF.jpg

 

ميزان تراكم فرش سجاده

 

به زبان ساده مي‌توان گفت كه هر چه تراكم فرش سجاده‌اي بالاتر باشد، فرش داراي فشردگي بيشتر و وزن بالاتري خواهد بود كه در نتيجه سجاده فرش عمر بيشتري خواهد داشت. پس هر چه شانه و تراكم سجاده فرش بالاتر باشد در نتيجه قيمت فرش سجاده اي مسجد نير بالاتر است.

تراكم سجاده فرش در تعيين قيمت فرش سجاده اي مسجد



http://sorayakavir.com/wp-content/uploads/2018/09/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D9%85-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF.jpg

 

با توجه به موارد ذكر شده جدول زير را مشاهده بفرماييد:

رديف       شانه        تراكم       جنس نخ  درجه كيفي

1              440         800         نخ درصددار            B

2              500         800         صددرصد اكريليك B+

 3             500         1000       صددرصد اكريليك A

4              500         1200       صددرصد اكريليك A

5              700         2100       صددرصد اكريليك A+

6              700         2250       صددرصد اكريليك A++

 

نكته‌ي مهم: خريداران بايد اين را در نظر بگيرند كه همواره مقدار بيشتري از متراژ مورد نياز بافته مي‌شود (چيزي در حدود 5 درصد) كه به اصطلاح “پرتي” ناميده مي‌شود.

 

پيشنهاد ما: با توجه به رفت و آمد زياد در مساجد (به علت پاخور بالا) و همچنين با توجه به بازخورد مشتريان سجاده فرش، پيشنهاد شركت فرش سجاده ثرياي كوير كاشان موارد 5 و 6 جدول بالا مي‌باشد كه از كيفيت بسيار بالايي برخوردار است.

 

بررسي هزينه‌هاي پس از بافت فرش جهت تعيين قيمت سجاده فرش مسجد

 

1) هزينه‌ي حمل فرش از محل كارخانه تا محل مسجد يا نمازخانه‌ي مورد نظر

 

2) هزينه‌ي نصب و اجراي فرش سجاده شامل برش و دوردوزي

 

موارد بالا از جمله هزينه‌هايي مي‌باشند كه خريداران محترم (هيئت امناي مساجد) بايد در نظر بگيرند، اما شركت فرش سجاده‌ي ثريا كوير كاشان معمولا با توجه به متراژ و مسافت، بخشي از هزينه‌هاي پس از بافت (يا حتي كل هزينه‌هاي پس از بافت) را متقبل مي‌شود.

 

از آنجاييكه براي نصب و دوردوزي سجاده فرش بايد افراد كاربلد اين كار را انجام دهند، در واقع شركت ثريا كوير كاشان يك نصاب ماهر را جهت نصب فرش‌هاي سجاده مي‌فرستد و هزينه‌ي آن كاملا به عهده‌ي خود شركت خواهد بود.

 

چگونه از قيمت فرش سجاده اي ( قيمت سجاده فرش مسجد و نمازخانه ) مطلع شويم؟

 

قيمت فرش سجاده اي ثريا كوير كاشان با توجه به جنس نخ، تعداد شانه و ميزان تراكم سجاده فرش، براي هر متر مربع از 85.000 تومان تا 195.000 تومان مي‌باشد؛ البته در نظر داشته باشيد كه ما فرش سجاده زير قيمت 95.000 تومان را به شما پيشنهاد نمي‌كنيم به دليل اينكه از كيفيت خوبي برخوردار نيستند و سعي كنيد كه اگر قصد خريد پايينترين مبلغ فرش سجاده‌اي را داريد حداقل 95.000 تومان را  انتخاب نماييد.

 

اما در نظر داشته باشيد كه قيمت فرش اصلا ثبات ندارد و جهت مطلع شدن از قيمت روز آن با ما تماس بگيريد؛ با توجه به انواع هزينه‌هايي كه در توليد سجاده فرش مساجد در بالا به آن اشاره شد، شما مي‌توانيد فرش سجاده‌ي مورد نظرتان را با توجه به جدول بالا انتخاب كنيد و از طريق راه‌هاي ارتباطي زير با ما تماس بگيريد و هنگام تماس با ما (تلفني و يا از طريق شبكه‌هاي اجتماعي) حتما 4 مورد زير را ذكر كنيد:

 

    تعداد شانه‌ي فرش سجاده‌اي مورد نظر شما

    تراكم سجاده فرش مورد نظر شما

    متراژ محل مورد نظر شما (مسجد – نمازخانه – مصلي و …)

    شهري كه مسجد در آن واقع گرديده

 

جهت آگاه شدن از قيمت فرش سجاده اي از طريق شبكه‌هاي اجتماعي تلگرام، واتس اپ، سروش: 09133768144

 

جهت آگاه شدن از قيمت سجاده فرش از طريق تماس صوتي: 09133768144

 

جهت آگاه شدن از قيمت فرش مسجد و نمازخانه از طريق ايميل: sorayakavircarpet@gmail.com

 


برچسب: قيمت فرش سجاده اي، قيمت فرش سجاده، قيمت سجاده فرش، قيمت فرش مسجد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۷:۴۸ توسط:مرضيه موضوع:

قيمت فرش سجاده _ ابعاد فرش سجاده اي

 

قيمت فرش سجاده اي:

قيمت فرش سجاده اي مساجد و نمازخانه ها با توجه به دو عامل عمده و مهم تعيين مي شود:

1.      جنس نخ سجاده فرش: جنس نخ مهم ترين عامل براي تعيين قيمت فرش سجاده اي مي باشد؛ معمولا دو نوع نخ اكروليك و پلي استر در بافت سجاده فرش به عنوان نخ خاب به كار مي رود. نخ اكروليك و نخ پلي استر هر دو از الياف مصنوعي محسوب مي شوند.

نخ اكروليك به سبب شباهت به ويژگي ها و خاصيت هاي نخ پشمي به نخ پشمي مصنوعي معروف است؛ از جمله ويژگي هاي نخ اكروليك در سجاده فرش مي توان به انعطاف پذيري بالا، نرمي بيشتر و همچنين دوام و طول عمر بالاي آن اشاره كرد كه اين ويژگي ها باعث شده تا قيمتي به مراتب بالاتر از فرش سجاده با جنس نخ پلي استر داشته باشد.

نخ پلي استر تقريبا ارزانترين نخ مورد استفاده در نخ خاب فرش سجاده اي مي باشد. اين جنس نخ كاملا بدون پرز است ولي بعد از مدتي رفت و آمد كوبيده شده و حالتي مانند موكت پيدا مي كند.

2.      تعداد شانه و ميزان تراكم فرش سجاده اي: به طور كلي به تعداد گره هاي در عرض سجاده فرش شانه مي گويند. به عنوان نمونه در يك فرش سجاده ي 700 شانه، در واقع در هر متر از عرض فرش، 700 گره بافته شده است.

به تعداد گره هايي كه در طول سجاده فرش وجود دارد، تراكم گفته مي شود. به عنوان مثال در يك فرش سجاده با تراكم 2250، يعني در هر متر از طول آن، به ميزان 2250 پود يا گره وجود دارد.

با توجه به تعاريف بالا مشخص است كه هر چه شانه و تراكم در فرش سجاده اي بالاتر مي رود، داراي بافت ريزتر، زيبايي رخ بيشتر و همچنين طول عمر بالاتري خواهد بود.

معمولا بالاترين و مناسبترين تعداد شانه براي سجاده فرش، تعداد 700 شانه مي باشد.

ابعاد فرش سجاده اي:

معمولا سجاده فرش ها به صورت رول بافته مي شوند؛ هر رول فرش مسجدي (هم فرش محرابي و هم فرش تشريفات غير محرابي)، به طور ثابت و استاندارد داراي عرض 1 متر و 25 سانتي متر است در حاليكه اندازه ي طول هر رول فرش سجاده اي به طول مسجد بستگي دارد و معمولا به سفارش مشتري يا مقدار مورد نياز مسجد بافته مي شود.

اگر بخواهيم فقط ابعاد يك سجاده فرش محرابي را مورد بررسي قرار دهيم، به صورت تك محرابي داراي طول ثابت 1 متر و 25 سانتي متر و همچنين داراي عرض ثابت 63 تا 64 سانتي متر خواهد بود.

 

فروش اينترنتي فرش سجاده اي براي مسجد و نمازخانه از كارخانه چگونه صورت مي گيرد؟

اولين قدم جهت خريد اينترنتي سجاده فرش، مشخص كردن متراژ دقيق مسجد و يا نمازخانه مي باشد كه در اين مورد اگر نياز باشد از طرف شركت كارشناساني را جهت بازديد و برآورد متراژ دقيق به محل مورد نظر اعزام مي كنيم.

مرحله ي بعد انتخاب طرح و رنگ مناسب براي مسجد و نمازخانه است كه خود شما با توجه فضاي داخلي مكان متبركه مي توانيد طرح و رنگ مناسب را بر گزينيد و همچنين ما با ارسال نمونه كارهاي انجام شده، شما را در بهترين انتخاب ممكن ياري مي كنيم.

در مرحله ي سوم شما مبلغي را به عنوان بيعانه پرداخت مي كنيد تا سفارش شما ثبت نهايي شده و وارد صف بافت شود؛ و در نهايت پس از بافت و تكميل، فرش سجاده اي به همراه نصاب به محل مورد نظر فرستاده مي شود تا علاوه بر نصب و اجراي سجاده فرش، تسويه ي كامل نيز صورت گيرد.

 

 


برچسب: سجاده فرش، فرش سجاده، فرش سجاده اي، فرش مسجد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۲:۳۰ توسط:مرضيه موضوع:

فرش سجاده اي كاشان

سجاده فرش تركيبي بي نظير از هنر و مذهب مي باشد كه به عنوان نوع خاصي از فرش هاي اسلامي در طول تاريخ طراحي فرش، بافته شده و رواج پيدا كرده اند.

در واقع اگر بخواهيم يكي از جنبه هاي عبادت در هنر اسلامي را نام ببريم، بي شك فرش هاي سجاده اي كه براي خواندن نماز در نمازخانه ها و مساجد مورد استفاده قرار مي گيرند را مي توان به عنوان يك نمونه ي برجسته قلمداد كرد.



به طور كلي از هر فرشي مي توان با هدف نماز خواندن استفاده كرد ولي آنچه كه سجاده فرش را از نظر شكل ظاهري و قالب برجسته و متمايز مي كند، به كار رفتن يك طاق محرابي و بيشتر، نقش و نگارهاي شمسه و اسليمي در آن است.

فرش سجاده با طرح كاملا يكپارچه و يكدست خود علاوه بر اينكه زيبايي منحصربفردي را به فضاي مساجد و نمازخانه ها مي دهد، تشخيص قبله را براي نمازگزاران تسهيل كرده و همچنين نظم و هماهنگي خاصي را به صفوف نماز مي بخشد.

قابل ذكر است كه با توجه به اينكه سجاده فرش ها با سفارش بافته مي شوند، بر اساس متراژ مورد نياز مسجد يا نمازخانه توليد مي شوند كه سطح زمين را كاملا پوشش داده و هيچ گونه فضاي خالي را باقي نمي گذارند.

از ديگر مزاياي فرش سجاده اي كه به صورت رول بافته و نصب مي شود، مي توان به جابه جايي راحت و شست وشوي ساده ي آن اشاره كرد.


فرش هاي سجاده را مي توان از نظر شكل ظاهري به دو دسته بندي كلي تقسيم بندي نمود:

1.      سجاده فرش محرابي: همانطور كه مشخص است اين طرح فرش سجاده داراي يك طرح كلي محراب است كه گلدسته ها يا سر ستون هايي در هر دو طرف اين طاق محرابي وجود دارند؛ و در نهايت به عنوان تزيين آن، نقش و نگارهاي گل و بوته يا شمسه در داخل و خارج محراب، نقش بسته اند.

قبله چه صاف باشد و چه داراي زاويه باشد (كج باشد)، فرش محرابي بايد توسط نصاب متخصص كاملا رو به روي قبله نصب گردد. اين نوع فرش سجاده اي را هم به صورت موازي و هم به صورت شطرنجي مي توان نصب و اجرا نمود.

در واقع فرش محرابي محبوبترين و پرفروشترين نوع فرش سجاده مي باشد كه بيشتر براي مفروش كردن مساجد و نمازخانه ها به كار مي رود.

2.      فرش سجاده تشريفاتي: در سجاده فرش تشريفاتي هيچ گونه نقش محرابي ديده نمي شود و به طور معمول در قسمت بالاي فرش تشريفاتي بافته شده براي مسجد، يك حاشيه جهت قرار گرفتن مهر نمازگزاران وجود دارد. نقش مايه ي اصلي به كار رفته در فرش سجاده اي تشريفاتي معمولا گل و بوته و همچنين اشكال هندسي و اسليمي مي باشد.

به طور كلي اگر بخواهيم كه سجاده فرش تشريفاتي را با فرش محرابي مقايسه كنيم، فرش بدون محراب پرتي كمتري دارد و همچنين نيازي نيست كه كاملا رو به روي قبله نصب و اجرا شود.

 

البته نوع ديگري از فرش سجاده هم وجود دارد كه به آن سجاده فرش يكپارچه گفته مي شود كه به دليل مشكلات زياد در جابه جايي و همچنين هزينه هاي بسيار بالا جهت بافت، نصب و اجراي آن، بسيار كم و با شرايط بسيار خاصي مورد استفاده قرار مي گيرد.



 

 


برچسب: سجاده فرش، فرش سجاده، فرش سجاده اي، فرش مسجد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۳۷:۲۲ توسط:مرضيه موضوع: